I alle norske studiebyer finnes det en studentsamskipnad som jobber for å gi studentene en best mulig studietid. SiO er samskipnad for 30 studiesteder i Oslo og omegn.

Lurer du på hvorfor du betaler semesteravgift, og hva pengene går til?Semesteravgiften er et spleiselag der alle studenter bidrar med 690 kr i halvåret. Men hva går pengene til, egentlig? Og hvem bestemmer?
SiO tilbyr bolig, helse, trening, mat, sosiale tiltak og tjenester som gjør studiehverdagen enklere og rimeligere. For å få fullt utbytte av semesteravgiften og studentlivet må du huske å registrere en bruker her på våre nettsider.

«Alle» snakker om bærekraft. I SiO ønsker vi å gjøre mer enn å snakke. Vi har satt tydelige mål og ambisjoner slik at vi kan bidra til et bærekraftig studentliv i Oslo. Det handler om hvordan vi bygger studentboliger, hvilken mat vi serverer og hvilke arenaer vi skaper for at studenter kan finne venner og ha det bra.


Vi er alltid på utkikk etter flinke folk som vil noe. Vi synes vi skal ha det både spennende og morsomt på jobben. Kanskje er du en av oss?

Alle SiOs inntekter går tilbake til studentene. Målet vårt er ikke å ha økonomisk overskudd, men en sunn økonomi som gjør at vi kan gi studentene i Oslo et best mulig tilbud.Semesteravgiften bidrar til å finansiere viktige tilbud til studentene. Vi søker også tilskudd fra myndighetene for å bygge rimelige studentboliger. Studiestedene er med på støtte oss med gratis lokaler. For flere detaljer og nøkkeltall, les mer om organisasjonen vår her.

Vi publiserer informasjon som møteplaner, sakslister og referater fra hovedstyrets møter, i tillegg til informasjon fra hovedstyret og ulike delstyrer. Vi gir også innsynsrett i korrespondansen vår med ukentlige oversikter over all inn- og utgående post fra uken før.Enkelte dokumenter er skjermet fra innsyn, og eventuell sensitiv informasjon fjernes.Les om SiOs åpenhetspolicy.

Studentene har flertall i Hovedstyret, som er SiOs øverste styre. Det er Hovedstyret som bestemmer hvilke tilbud vi skal ha.Studentrepresentanter til styret velges av Velferdstinget. I tillegg til studentene har hovedstyret representanter valgt av studiestedene og ansatte i SiO.Les mer om organisasjonen.