Aqua Fitness

Aqua Fitness er trening i vann med inspirerende musikk.
Ved å bruke vannet som en motstand i bevegelsene vil man på en skånsom, men effektiv måte, trene både utholdenhet og styrke.

Svømmetrening

Svømmetrening - mer enn bare Crawl. En svømmetime for deg som vil lære noe nytt i bassenget. Vi går i gjennom alle stilarter; butterfly, rygg, bryst, og crawl. Timen passer for alle som kan svømme og som føler seg trygge i vann.

Yoga Basic

Yoga Basic er en yogatime for deg som er nysgjerrig på å teste ut yoga for første gang. Timen kan også passe for deg som allerede har praktisert en stund men ønsker en grundigere forståelse av yoga. Timen vil gå i et rolig tempo og det kreves ingen forkunnskaper eller erfaring med yoga.

Yoga Flow

Yoga Flow er en yogatime med fokus på bevegelighet, styrke og balanse. Posisjoner og serier er hentet fra Ashtanga, Hatha og Viryah. Det er en naturlig flyt gjennom hele timen og øvelser tilpasses slik at timen passer for alle.

Yoga Flow Advanced

Yoga Flow Adanced er en dynamisk time med en naturlig flyt gjennom timen der vi synkroniserer pust og bevegelse. I denne advanced-timen går vi litt videre i yoga-praksisen og utfordrer kropp og sinn. I timen har du mulighet å øke kroppsbevistheten, bevegeligheten, styrken og din tilstedeværelse. En slik time er et godt komplement til styrketrening, løping eller andre hardere former for trening. Timen avsluttes alltid med en avspenning der du får tid og mulighet til å roe ned kropp og sinn. Inspirasjonen til timen er blant annet hentet fra ashtanga, vinyasa, hata og jivamukti yoga. Yoga Flow Advanced passer for deg som har noe erfaring med yoga fra før.

SOMA MOVE®

SOMA MOVE® er en time for deg som ønsker å utvikle en smidig, sterk og atletisk kropp, og som synes det er gøy å utforske og leke med bevegelse. Gjennom SOMA MOVE® jobber man med kroppen som eneste verktøy i en uavbrutt serie med bevegelsesmønstre, barbeint på en yogamatte.

Yoga Soft Flow

Yoga Soft Flow er en rolig time der du har mulighet til å øke kroppsbevisstheten. Timen innledes med avspenning/ total avslapping der fokuset er pust og å nullstille nervesystemet. Timen fortsetter med myk flyt og vi kommer opp i noen stående dynamiske sekvenser hvor vi får opp varmen (yang). Mot slutten av timen bruker vi tid til å roe ned kropp og sinn med avslappende stillinger (yin), og det gis mulighet til å komme enda dypere inn i stillingene. Passer for alle.

Yoga Classic

En enklere yogatime for deg som ønsker yoga som en lettere treningsform og liker variasjon mellom de rolige og aktive delene i yoga. I timen får du mulighet til å trene opp styrke, fleksibilitet og kroppskontroll gjennom ulike stillinger og pusteøvelser.

Flexible

Flexible er en time med dynamisk bevegelighetstrening og enkle strekkøvelser for de store muskelgruppene. Timen gir deg mulighet til å forbedre bevegeligheten din uansett utgangspunkt. Timen er fin å kombinere med andre treningsformer. Passer for alle.

Yin Yoga

Yin yoga er en rolig time med fokus på å stresse ned. Vi gjør oftest passive stillinger og holder dem over tid for å frigjøre bindevevet for å komme ned til dyptliggende spenninger. På den måten forbedres kroppens sirkulasjon og energien kan flyte bedre. Passer for alle.

Kundalini Yoga

En effektiv, helhetlig og komplett yogaform. Opplev en dynamisk, morsom og inspirerende treningsform hvor du i tillegg til fysisk trening får erfare økt mental og emosjonell helse, samt utvikle en dypere kontakt med dine indre ressurser. På Kundalini Yoga setter vi fokus på mindfulness og stressmestring gjennom meditasjon og yogaøvelser som styrker nerve-, hormon- og immunsystemet. Hver time er annerledes med et nytt og spennende tema som vi jobber ut i fra. Timen passer alle.

Power Yoga

Power Yoga er en dynamisk yoga, som vil gi deg bedre koordinasjon, balanse og core-styrke.
Ulike sekvenser med inspirasjon fra blant annet ballett og boksing. Timen passer for alle og er et godt
supplement for å prestere bedre med annen trening.

Yoga Gymnastics

Yoga Gymnastics er en blandingstime med fokus på akrobatiske elementer som er vanlig i både yoga og turn. Timen vil utvikle dine gymnastiske ferdigheter: styrke, utholdenhet, fleksibilitet og balanse. Yoga Gymnastics er en morsom og effektiv time for deg som liker å leke når du trener. Passer for alle.

Pilates

Styrke- og bevegelighetstrening etter pilatesmetoden hvor pusten spiller en stor rolle. Du jobber med egen kroppsvekt og har muligheten til å forbedre balanse, styrke og bevegelighet. Timen utføres med rolige og skånsomme øvelser, hvor stabilitet og kroppskontroll er målet. Passer for alle.

TRX Mobility

Mobilitetstrening for hele kroppen i slynge. Dette er en bevegelighets- og styrketime der man jobber med både dynamiske og statiske øvelser ved bruk av TRX-slyngen som et verktøy. Timen passer for alle.

Foamroll

Dynamisk bevegelighetstrening og "selvmassasje" med foamroll (en sylinderformet rulle). Timen passer godt i kombinasjon med andre timer, både som oppvarming og nedtrapping/avspenning. Timen passer for alle.

Dance

En herlig kondisjonstime med avansert koreografi og inspirasjon fra forskjellige dansestiler. Perfekt dansetime for deg som har noe erfaring med trinnkombinasjoner. Come dance with us.

Step Basic

En kondisjonstime på stepkasse med lett til middels koreografi. Enkle trinnkombinasjoner danner grunnlaget for timen. Høyden på steppen kan du justere slik at den passer ditt nivå.

Ultimate Rhythm

En morsom dansetime med inspirasjon fra forskjellige dansestiler. Timen er bygd opp med sang for sang- koreografi og har fokus på å trene hele kroppen. Have fun with the rhythm!

Zumba

Ditch the workout, join the party
Dansebasert kondisjonstrening inspirert av latinamerikanske
rytmer. Enkel koreografi hvor du jobber sang for sang.

Hip Hop

En kul og tøff dansetime med koreografi og hip hop-musikk. Passer for deg som liker å danse og lære deg koreografi.

Athletica HIT

HIT = Høyintensitetstrening! Athletica HIT er en tøff og utfordrende gruppetime hvor vi jobber med utholdenhet, spenst og styrke på en leken, energifylt og effektiv måte. Athletica HIT gir deg mulighet til å utfordre dine grenser med enkle og effektive øvelser.

Athletica HIT Express

Athletica HIT i ekspressformat. 30 minutter med høyintensiv trening. Vi anbefaler at du kommer ferdig oppvarmet.

Boxing Interval

Boxing Interval er en tøff og intensiv boksetime hvor du jobber i intervaller med grunnleggende slag og spark fra boksing og kickboksing. Timen varierer med å jobbe én og én og i par. Gode muligheter for å få utløp for eventuelle frustrasjoner.

Cardio Challenge

En enkel, effektiv og inspirerende gruppetime hvor vi med En morsom, energisk og effektiv kondisjonstime med to til tre arbeidsperioder. Høy puls og enkle trinn til inspirerende musikk.

Cardio Step Challenge

Få pulsen opp med enkle trinn og hopp på en stepkasse. Cardio Step Challenge er en effektiv kondisjonstime hvor du også får utfordret styrken ved hjelp av din egen kroppsvekt. Energisk musikk og høy intensitet gjennom hele timen.

Cardio & Strength

Effektiv gruppetime med 30 min kondisjonstrening og 25 min styrketrening. Enkle trinn og øvelser, høy energi og inspirerende musikk kjennetegner denne timen.

Dodgeball

Kanonball slik du husker det fra gymmen på skolen – men når du blir truffet av en ball, får du øvelser å gjøre før du er tilbake på laget igjen. Morsomt, effektivt og lekent! Vi anbefaler at du kommer ferdig varmet opp til timene på Athletica Vulkan. På Athletica Blindern kjøres timene med 10 minutters oppvarming.

Interval: Run // Bike NYHET!

En hard og effektiv kondisjonstime med intervaller hvor du kan pushe deg enten på sykkel eller på tredemølle. Intervallene ligger mellom 30 sekunder og 4 minutter. Du justerer selv hastighet og stigning. Denne timen passer for deg som vil ta formen til neste nivå.

Interval Running

Tøff og effektiv kondisjonstime med intervaller på mølle. Få opp pulsen og utfordre deg selv med varierte intervaller. Du er kongen/bestemmer over egen mølle ved å justere hastighet og stigning.

Kampsport

Bli kjent med kampsport og få trent hele kroppen. Vi henter inspirasjon fra bryting og Brasiliansk jiu-jitsu. Hensyn til hverandre og sikkerhet er første prioritering. Du trenger ikke å ha trent kampsport før, dette en time for helt nye til litt øvet.

Running 4x4 NYHET!

Få pulsen opp og la svetten renne. Dette er timen for deg som ønsker en forutsigbar og hard kondisjonsøkt på tredemølle, med 4x4 minutters intervaller. Du tilpasser selv hastighet og stigning på møllen.

Running

Løpetime med moderat intensitet innendørs. Utholdenhetstime med fokus på lengre arbeidsperioder og god teknikk. Timen passer for alle, spesielt for dem som ønsker å lære seg å løpe over lengre distanse.

Ultimate Circle

Intensiv styrke- og kondisjonstrening med utstyr og egen kroppsvekt. Du jobber i stasjoner med forskjellige øvelser på hver stasjon. Utfordre komfortsonen med enkle og effektive øvelser.

BJJ Fundamentals NYHET!

Lær grunnteknikker fra den brasilianske kampsporten jiu jitsu (BJJ). Timen passer for alle som vil prøve BJJ. På denne timen vil det være en fordel å bruke Gi (drakt). Med Gi vil du ha en funksjonell og behagelig bekledning, samt at det vil være et godt verktøy i sparring. Det er ikke nødvendig med drakt (Gi) for å prøve denne timen.

BJJ NOGI NYHET!

Bli med på kampsporttime hvor vi jobber med grunnleggende teknikker fra Brasiliansk Jiu Jitsu (BJJ). Timen passer for alle som vil prøve BJJ. På denne timen bruker ingen Gi (drakt), men det er anbefalt med «behagelige» klær uten for mye lommer, knapper og glidelåser.

BJJ Mixed Class NYHET!

Bli med på brasiliansk jiu jitsu (BJJ) Mixed Class. På denne timen jobber vi bl. annet med ulike grunnteknikker, driller og sparring. Sparring betyr å jobbe med en partner. Timen inneholder også egenvektstrening rettet mot kampsport. Alle kan bli med uavhengig av nivå.

Athletica Cycling Basic

Athletica Cycling Basic er en fin time for deg som ønsker å prøve innendørs sykling som treningsform. Timen kjøres med moderat intensitet og passer for alle.

Cycling 4x4

Få pulsen opp og la svetten renne. Dette er timen for deg som ønsker en forutsigbar og hard kondisjonsøkt på sykkel, med 4x4 minutters intervaller.

Cycling Interval

Dette er en time med høy intensitet og systematiske arbeids- og hvileperioder. Intervallene ligger på mellom 30 sekunder og 8 minutter. Denne timen passer for deg som vil ta formen til neste nivå.

Athletica Cycling

Bli med på en sykkeltime med fokus på flyt og lengre arbeidsperioder med høy intensitet. Med 2-3 arbeidsperioder gjennom timen får du god tid til å jobbe deg opp i en høy intensitet.

Cycling Express

Dette er en effektiv time med høy intensitet og korte intervaller. Timen kan i de fleste tilfeller kombineres med en styrketime.

Interval: Bike NYHET!

En hard og effektiv kondisjonstime med intervaller hvor du kan pushe deg enten på sykkel eller på tredemølle. Intervallene ligger mellom 30 sekunder og 4 minutter. Du justerer selv motstandshjulet på sykkelen. Denne timen passer for deg som vil ta formen til neste nivå.

Watt Cycling

Se hvor hardt du faktisk jobber på sykkelen og ta treningen din til nye høyder. På timer merket med "Watt" kjører vi med skjermsystem hvor vi styrer intensitet etter watt. Vi anbefaler deg å lage en bruker på stagesflight.com via nettleser. Du logger da inn i salen når du kommer med ditt mobilnummer og instruktøren vil guide deg inn i wattens verden. Du kan også laste ned Stagesflight-appen og logge treningen din under andre sykkeltimer på Athletica Centrum. Timer vi tilbyr er "Watt Cycling Interval" og "Watt Cycling 4x4". Vi kjører også maraton 1-2 ganger per semester.

Cycling Pulse

Timetyper merket med "Pulse" er sykkeltimer hvor hver enkelt deltager får
mulighet til å følge med på sin egen puls på en storskjerm i sykkelsalen.
Dine pulsverdier vil være anonyme. Instruktøren vil guide deg igjennom
timen ved hjelp av intensitetssoner som vises sammen med pulsen din
på storskjermen. Pulsmåleren kan du låne gratis og den hentes utenfor salen før timen. Her kan du også låne strikk.
Cycling Pulse tilbys på Athletica Vulkan. Timer vi tilbyr er "Cycling Interval Pulse", "Cycling 4x4 Pulse" og "Cycling Express Pulse"

BasisBall RAW

BasisBall RAW er en basistime med fokus på funksjonelle styrkeøvelser med råskap. Vi trigger din styrke, kraft og koordinasjon i et relativt høyt tempo.

Cage Challenge

Lær deg triksene i studioburet og få maks utbytte av effektiv og funksjonell trening i vår lekegrind! En rå og morsom time med intensiv og variert styrketrening.

Functional Strength

En styrketime hvor vi jobber med egen kroppsvekt, manualer, vektstenger og stepkasse. Vi jobber med de store muskelgruppene samtidig som vi utfordrer balanse, stabilitet, bevegelighet, mobilitet og kjernemuskulaturen.

Kettlebell

Kettlebell er timen for deg som ønsker en tøff og effektiv styrke- og kondisjonsøkt. Funksjonell og enkel trening hvor du får trent styrke, kondisjon og bevegelighet.

Leg Day

Leg Day er en styrkeøkt for deg som vil fokusere på og bygge opp muskulatur i bein og sete. Timen kjøres med vektstenger, manualer og stepkasser. Du tilpasser tyngde på vektene etter din egen styrke og teknikk. Det er en fordel å møte ferdig oppvarmet.

Nakke Skuldre

Styrke og bevegelighet for hele kroppen med vekt på øvelser for nakke, skuldre og rygg. En perfekt time for alle som sitter mye på lesesal eller foran PC

Strength

En komplett styrketime der vi utfordrer de store musklene i kroppen. Vi jobber med relativt tung belastning for å øke styrken i kroppen med utstyr som vektstenger og manualer.

Total Core

En styrketime med fokus på mage- og ryggtrening. Ved å jobbe med både dynamiske og statiske øvelser vil du kunne få en sterkere kjerne og bedre holdning.

TRX Basic

Intervallbasert styrketrening for hele kroppen i slynge. Har du aldri prøvd TRX før får du en god gjennomgang av hvordan slyngene brukes i denne timen.

TRX Challenge

Intervallbasert styrketrening for hele kroppen. En tøff og energisk styrketime. Det er en fordel med noe erfaring med TRX, men ikke et krav. Øvelser og intensitet kan tilpasses.

TRX Express

Intervallbasert styrketrening i slynge for hele kroppen. Dette er timen for deg som ønsker en kort, men effektiv treningsøkt. Det er en fordel å møte ferdig oppvarmet.

TRX Leg Day

Intervallbasert styrketrening i slynge for bein og setemuskulatur. Timen passer for alle.

TRX Upper Body

Intervallbasert styrketrening for overkropp i slynge. Hovedfokuset gjennom timen er rygg, bryst, skuldre og kjerne. Timen passer for alle.

Upper Body

er en styrkeøkt for overkropp, med hovedfokus på rygg, bryst og skuldre. Målet er å styrke de største musklene i overkroppen og forbedre kroppsholdning og funksjonsevne. Du tilpasser tyngden på utstyret etter egen teknikk og styrke. De er en fordel å møte ferdig oppvarmet.